Praktische info

Binnenkort een afspraak bij Dentaalst? Hier zijn enkele zaken waar je rekening mee kan houden voor jouw bezoek.

Afspraak maken

Gelieve je afspraak in te boeken via de online agenda.
‍‍
Een urgentie en er is niet meteen een plaatsje vrij? Stuur dan een e-mail naar info@dentaalst.be en je wordt zo snel mogelijk door ons gecontacteerd. Je kan bij urgentie ook een telefonisch bericht achterlaten op +32 470 11 89 21. Spreek je gegevens in en je zal teruggebeld worden.

Tijdens het weekend of op feestdagen is er een algemene wachtdienst waar je terecht kan voor urgenties. De wachtdienst is te bereiken op: 0903 39969 (van 9.00 tot 18.00 uur). Meer info over de wachtdienst vind je hier.

Nieuwe patiënt

Op jouw eerste afspraak bij Dentaalst zal de tijd genomen worden om je gebit volledig in kaart te brengen. Zo kunnen we een persoonlijk behandelplan opstellen en aan jou voorstellen. Eventuele problemen die werden opgemerkt of wensen die je zelf hebt, worden behandeld tijdens vervolgafspraken.

Vergeet je identiteitskaart niet, want die hebben we nodig om jouw patiëntendossier aan te maken. Gelieve ook een lijstje mee te nemen waarop jouw vaste medicatie staat.

Bereikbaarheid

Locatie: Bredestraat / Wijngaardveld

Dentaalst bevindt zich net buiten het centrum van Aalst: de Bredestraat (richting Herdersem) ter hoogte van Wijngaardveld (industrieterrein).

Parkeren

Lees meer

Je geplande afspraak

Tarieven

Tot 18 jaar worden de conventietarieven van de ziekenfondsen gehanteerd, zodat tot die leeftijd nagenoeg alle behandelingen volledig worden terugbetaald. Verder wordt er niet onder conventie gewerkt, zodat we jou met de nieuwste technieken en meest hoogwaardige materialen kunnen behandelen.

Betaalmiddelen

Lees meer

Je weg vinden

De inkom (1) bevindt zich aan de zijde van Wijngaardveld.

Parkeerplaatsen (2) vind je binnen het gebouw via de twee doorgangen, links van de inkom. 

Rolstoel? Er is een ingang zonder trede via de parking. Bel eerst aan via de hoofdingang en we komen je binnenlaten. 
Lees meer

FAQ

Antwoorden op enkele belangrijke vragen.
Een andere vraag? Contacteer ons op info@dentaalst.be. 
Kunnen nieuwe patiënten een afspraak maken?

Op dit moment kan je als nieuwe patiënt niet meteen een afspraak boeken via de online agenda. Vanwege het hoge aantal aanvragen, willen we vragen om dit formulier in te vullen. We nemen contact met jou op zodra er een plaatsje vrijkomt.

Help! Kan ik bij jullie terecht voor een urgentie?

Ben je patiënt bij Dentaalst en je hebt plots hevige tandpijn, dan doen wij er alles aan om jou op weekdagen zo snel mogelijk te helpen. Je kan ons mailen op info@dentaalst.be. Je kan bij urgentie ook een telefonisch bericht achterlaten op +32 470 11 89 21. Spreek je gegevens in en je zal teruggebeld worden.

Tijdens het weekend of op feestdagen is er een algemene wachtdienst waar je terecht kan. De wachtdienst is te bereiken op: 0903 39969 (van 9.00 tot 18.00 uur). Meer info over de wachtdienst vind je hier.

Is de praktijk rolstoeltoegankelijk?

Ja, de praktijk is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Op de parking zijn er twee brede parkeerplaatsen gereserveerd. We bevinden ons op de eerste verdieping, maar er is een lift aanwezig. Alle deuren zijn voldoende breed en er zijn geen trappen tussen onze inkom en de tandartsstoel.

Wordt er onder conventie gewerkt?

Tot 18 jaar worden de conventietarieven van de ziekenfondsen gehanteerd, zodat tot die leeftijd nagenoeg alle behandelingen volledig worden terugbetaald. Verder wordt er niet onder conventie gewerkt, zodat we jou met de nieuwste technieken en meest hoogwaardige materialen kunnen behandelen.

Moet ik twee keer per dag mijn tanden poetsen?

Ja 🙂